For Better Performance Please Use Chrome or Firefox Web Browser

سنتز و شناسايي محصول واکنش‌هاي سوزوکي، جفت شدن کربن - نیتروژن و جفت شدن کربن- گوگرد با استفاده از کاتالیزورهای نانو اکسید مس (II) تثبیت شده روی بستر سیلیکا و پالاديم(II) تثبیت شده روی بستر بنتونیت

در اين پروژه کاربرد نانو اکسید مس تثبیت شده روی سیلیکا و پالادیم تثبیت شده روی بنتونیت به عنوان کاتاليزور، در جفت شدن کربن-کربن، کربن- نیتروژن، کربن-گوگرد تحت شرايط حرارتي در حمام روغن مورد بررسي قرار گرفته است.

در پروژه اول کاربرد نانو اکسید مس تثبیت شده روی بستر سیلیکا در واکنش جفت شدن سوزوکی بررسی شد. بی‌آریل‌های استخلاف‌دار در دماي 110 درجه سانتي­گراد و با استفاده از N,N- دی متيل فرمامید به عنوان حلال بهينه و سدیم کربنات به عنوان بهترين باز، با راندمان‌های خوبی به دست آمدند. در قسمت دوم اين پروژه، واکنش جفت­شدن سوزوکي در حضور پالادیم تثبیت شده روی بستر بنتونیت انجام گرفت. راندمان­هاي به دست آمده در دماي 60 درجه سانتي­گراد و با استفاده از اتانول به عنوان حلال بهينه و پتاسیم کربنات به عنوان بهترين باز، بسيار خوب بود. نتايج به دست آمده نشان داد که کاتالیزور پالادیم تثبیت شده روی بستر بنتونیت در اين واکنش کارايي بالاتري دارد.

در پروژه سوم کاربرد نانو اکسید مس تثبیت شده روی بستر سیلیکا در واکنش آمین دار کردن مورد بررسی قرار گرفت. کاتالیزور به­کار رفته در اين واکنش فعاليت خوبي از خود نشان داد. راندمان­هاي به دست آمده در دماي 120 درجه سانتي­گراد و با استفاده از دی متیل سولفوکسید به عنوان حلال بهينه و پتاسیم هیدروکسید به عنوان بهترين باز، بسیار خوب بود. نتايج به دست آمده نشان داد که کاتالیزور نانو اکسید مس تثبیت شده روی بستر سیلیکا در اين واکنش کارايي بالایي دارد.

در قسمت چهارم پروژه کاربرد نانو اکسید مس تثبیت شده روی بستر سیلیکا در واکنش جفت شدن کربن- گوگرد بررسی شد. کاتالیزور به‌کار رفته در اين واکنش فعاليت خوبي از خود نشان داد. راندمان­هاي به دست آمده در دماي 130 درجه سانتي­گراد و با استفاده از دی متیل سولفوکسید به عنوان حلال بهينه و پتاسیم هیدروکسید به عنوان بهترين باز، بسیار خوب بود. در قسمت پنجم پروژه واکنش جفت شدن کربن- گوگرد در حضور پالادیم تثبیت شده روی بستر بنتونیت انجام گرفت. راندمان­هاي به دست آمده در دماي 130 درجه سانتي‌گراد و با استفاده از دی متیل سولفوکسید به عنوان حلال بهينه و پتاسیم هیدروکسید به عنوان بهترين باز، بسیار خوب بود. نتايج به دست آمده نشان داد که نانو اکسید مس تثبیت شده روی بستر سیلیکا در اين واکنش کارايي بالاتري دارد.

University Research

تحت نظارت وف ایرانی

سنتز و شناسايي محصول واکنش‌هاي سوزوکي، جفت شدن کربن - نیتروژن و جفت شدن کربن- گوگرد با استفاده از کاتالیزورهای نانو اکسید مس (II) تثبیت شده روی بستر سیلیکا و پالاديم(II) تثبیت شده روی بستر بنتونیت | پروفسور عبدالرضا حاجی پور

خطا

The website encountered an unexpected error. Please try again later.

تحت نظارت وف ایرانی